-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42010 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

آيهاللهالعظمي سيد عبدالهادي شيرازي كه بود؟
هنوز سايه شومي كه ابرهاي غم و اندوه بر اثر فقدان بزرگ پيشواي جهان تشيع، حضرت آيه الله بروجردي بر دلها افكنده بود، كنار نرفته بود.
هنوز قلبها در آتش آن ضايعه بزرگ و اسف انگيز مي سوخت.
هنوز اشكها خشك نشده و جراحات دلها التيام نيافته بود كه بار ديگر جهان تشيع با از دست دادن يكي از شخصيتهاي بزرگ روحاني و علمي خود در هاله اي از غم و اندوه فرو رفت !
فوت ناگهاني آيه الله عظماي سيد عبدالهادي شيرازي كه در عصر جمعه دهم صفر 1382 ( 22 تير ماه 1341() در كوفه و نجف اشرف انتشار يافت و تا صبح شنبه در سراسر ممالك اسلامي منعكس گرديد، تاسف عميقي در عموم طبقات بجاي گذارد و جامعه تشيع را غرق ماتم و عزا ساخت.
در بسياري از نقاط، تعطيل عمومي اعلام شد و در تمام شهرستانها مخصوصاً در قم و نجف اشرف مراسم سوگواري و ياد بود آن عالم عاليقدر بر پا گرديد، و ميليونها نفر در اين مراسم شركت كردند و مراتب تجليل و احترام را نسبت به مقام شامخ آن مرد بزرگ ابراز داشتند.
آية الله شيرازي بحق از افتخارات عالم تشيع و از زعماي بزرگ حوزه علميه نجف اشرف بود و افتخارات بزرگي براي جهان اسلام كسب نمود
اين دانشمند بزرگ، نمونه اي از فضايل جد بزرگوارش امير مومنان علي (ع) بود، مردي با تقوا، بردبار، متواضع، پر حوصله، بي اعتنا به مظاهر مادي، بلند همت و مؤدب و دلسوز بود.
عمري را به پاكي در كنار قبر امير مؤمنان علي (ع) در راه نشر علم و فضيلت گذراند، و شاگردان برجسته اي تربيت نمود و به عالم اسلام تحويل داد و در نزديكي همان تربت پاك مولاي متقيان (ع) چشم از جهان بر بست و در كنار آن به خاك سپرده شد.
ويژگيهاي آيه الله شيرازي
آيه الله شيرازي در سال 1305 هجري قمري در شهر «سامرا» چشم به جهان گشود، پدر بزرگوار ايشان مرحوم آقا سيد اسماعيل شيرازي بود كه در عصر خود از علماء طراز اول عراق و از ادباء نامي آن كشور محسوب مي شد.
قصيده غديريه بسيار غرا و بلندي دارد كه از شاهكارهاي ادبي به شمار ميرود. مرحوم آقا سيد اسماعيل از دو طرف، با مرحوم آيه الله آقا ميرزا محمد حسن شيرازي ( معروف به ميرزاي بزرگ. مرجع بزرگ شيعيان در عصر خود كه قدرت علمي و نفوذ كلمه او معروف، و داستان فتواي ايشان درباره تنباكو و در هم كوبيدن نقشه هاي خائنانه بيگانكان زبانزد خاص و عام است )، خويشاوندي نزديكي داشت زيرا از يك طرف پسر عموي آن مرجع بزرگ و از طرف ديگر برادر همسر وي بود و ميرزاي بزرك اعتماد واطمينان خاصي به ايشان داشت.
آيه الله شيرازي اوائل جواني خود را در سامراء گذرانيد و سطوح ( كتاب رسائل و مكاسب ) را در محضر اساتيد بزرگ خواند و چون آثار نبوغ در او آشكار بود به اصرار اساتيد بزرگ خود به نجف اشرف انتقال يافت.
در نجف اشرف از محضر درس آيه الله آقاي آخوند خراساني استفاده و سپس از مرحوم آيه الله آقاي آقا ميرزا محمد تقي شيرازي و مرحوم آيه الله شريعت اصفهاني استفاده شايان نمود.
آيه الله شيرازي علاوه بر مقامات علمي و اخلاقي، ذوق ادبي خاصي داشت و اشعار جالبي به زبان فارسي و عربي سروده اند.
متأسفانه از آيه الله شيرازي اثر علمي (جز رساله هاي علميه) به يادگار نمانده است. اميدواريم در آينده نزديكي قسمتي از آثار علمي ايشان به چاپ برسد و در اختيار عموم دانش طلبان قرار گيرد.
در اواخر عمر (از سنه 70 هجري قمري به اين طرف) عارضه چشم آيه الله شيرازي را آزار مي داد و براي معالجه دو سفر به ايران تشريف فرما شدند و مورد استقبال عموم طبقات قرار گرفتند، اما با كمال تاسف معالجات مفيد نيفتاد و پس از چندي از نعمت بينايي محروم گشتند، اما اين پيش آمد دردناك تاثيري در روح بزرگ آن مرد با تقوا نگذارد و همچنان به اشتغالات علمي و تربيت شاگردان بزرگ مانند گذشته ادامه مي داد، تا اين كه عصر روز جمعه 10 صفر 1382 با يك دنيا افتخار، ديده از جهان بر بست.

: آية الله جعفر سبحاني
سيماي فرزانگان ج 2

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.